středa 13. ledna 2016

Lysa cup Prolog na Velký Javorník 2015

Lysa cup Prolog na Velký Javorník

6. listopadu 2015 v 12:32 | Michala Knápková
Lysacup je tradiční etapový závod v běhu na Lysou horu. Prolog se ale koná ve Frenštátě pod Radhoštěm a cíl závodů bývá na Javorníku. Na začátek Lysa cupu je to vždy milé zpestření. Pěkné počasí bylo, jako každý rok objednané a závodníci opět po roce natěšeni na startu.

Přes týden si ještě píši s pořadateli, aby mi změnili název teamu a špatně napsané jméno. Naštěstí se problém brzy vyřeší. Jsem v klidu :) Po páteční a sobotní směně na bazéně jsem lehce unavená. Vstávat se mi ráno nechce, přesto jsem na první etapu natěšena.

Na snídani nevolím nic jiného, než mé oblíbené ovesné vločky. Tentokrát do nich přidám maliny. Je to opravdu mňamka.
Po vydatné sacharidové snídani se obléknu a mohu vyrazit do 5 km vzdáleného Frenštátu pod Radhoštem.

Před závodem se jdu proběhnout, abych zahřála zatuhlé svaly ještě z pátečního bruslení. Po proběhnutí a pořádném zahřátí následuje dynamický strečink. Až po těchto rituálech jsem konečně připravena ke startu závodu.

Protažení a rozehřátí je navíc důležitější než jindy, jelikož nás čekají dvakrát schody na skokanské můstky a do třetice výběh na Javorník. Tato etapa je pro mě výhodou v sebězích, kde získám nějaké sekundy. Ty ale vzápětí ztrácím na schodech.

Nohy mám zatuhlé už po prvních schodech, které celé neběžím. V druhých schodech už jdu rychlou chůzi. Naštěstí se mi podaří nahoře na můstku rozběhnout a vydávám se konečně na závěrečný kopeček a to na Javorník.

V serpentinách jdu převážně indiánským během (chvíli chůze, chvilku běh). Tento den asi nemám formu. Jsem po nemoci. Není to sto procentní, přesto se necítím špatně.

Nevydržím to celé běžet v kuse. Co nadělám. Přesto se snažím jít alespoň indiánským během. Na Velký Javorník dobíhám v čase 1:02:29. Není to nic extra. Rekord na této trati mám něco kolem padesáti minut. Ale to bylo nějaké roky zpátky. Člověk byl mladší a tím i rychlejší.

Přesto díky pěknému počasí tento závod hodnotím kladně. Určitě když už nic, tak se jednalo o super trénink.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Trénink na horské ultramaratony č.2

Tréninky na horské ultramaratony

Trénink na horský ultramaraton 2 část - Technika Spousta běžců začátečníků se jednoho dne jednoduše rozhoupou a začnou běhat. No a začne ...